Kallelse till Årsmöte 2019

Nu är det snart dags årsmöte i föreningen, den 4 maj 2019 ses vi på Bäckedalsfolkhögskola i Sveg! Nedanför hittar ni pdf filer med Dagordningen, information om program, och information om boende för de som behöver.

Lördag - 4 maj

• Utställningen Tre Ting
    Öppet under hela dagen. Inlämning av verk sker mellan kl 09.00-13.00. Det är öppet för alla som deltar på årsmötet ut ställa ut 1–3 stycken alster ur sin produktion oavsett om det är rena konstverk eller bruksföremål. Tanken är att visa upp den bredd som existerar inom svenskt varmsmide idag samt låta oss inspireras av varandra.
  • 10:00 Diskussion: Smed som yrke
  • 13:30 Årsmöte
  • 16:00 Middag
    Kostnad 90: - Anmälan för att delta på middagen sker senast två veckor innan årsmötet. Mer info angående mat finns längre ner i programmet.
  • 18:00 Smedjan
    Presentation av Bäckedalsfolkhögskola och dess smidesutbildning. Gemensamt smidesprojekt.
Söndag - 5 maj
  • 11:00 Sotdalen
    Rundvandring vid järnframställningsplats, medtag gärna matsäck så fikar vi tillsammans i det fria.

Boende & Mat

Föreningen erbjuder gratis boende i form av sovsal (Gymnastikhallen på Bäckedal), medtag eget täcke och madrass.

På skolans internat finns det ett par ströplatser kvar för 370: - /natten (inkl. lakan, handduk och städning). Christina (ansvarig för allt inom internat och mat på Bäckedal) +46(0)680-166 67.

Svegs camping 1,5 km från skolan har stugor att hyra. +46(0)680-13025 (detta är även numret till Hotell Myskoxen)

• Stuga utan dusch o toa från 970kr/natt och stuga. ( Dusch och toa finns i facilitetshus.)
  • Stugor med egen dusch och toa från 970kr/natt och stuga.
  • Tält- och husvagnsplatser till bra priser.

För den som är intresserad serveras det två mål mat i Bäckedals matsal. Detta gäller både lördag och söndag. Mellan 9.00-11.30 serveras det brunch och mellan 16.00-17.00 serveras det middag. Maten betalas via Swish på plats. Brunchen kostar 55kr/person och middag 90kr/person. Köket behöver veta i förväg om du ämnar äta på skolan och vilka dagar så därför vill vi att du anmäler detta senast två veckor innan årsmötet. Anmälan sker på konstmidesforeningen@gmail.com. Önskas specialkost nämner du detta i mailet.
Etiketter: evenemang årsmöte

Länkar