Årsmöte 2022

Kallelse: 22-24 april

Årsmötesträff på Karmansbo bruk – klart just DU ska komma!

I samband med mötet har vi mycket annat roligt planerat: en guidning på bruket där vi får se en smälta och valsning av järn, en workshop där vi smider gravvårdar och minnesmärken med föreläsningar på samma tema, samt en auktion till förmån för föreningen. Grillning, musik och umgänge blir det förstås också!

Fredag 22/4

17.00 Välkomsttal och presentation
17.30 Visning och smälta

Lördag 23/4

08.30-10.00 Frukost
10.00 Välkomsttal och presentation för nytillkomna
10.30 Föreläsning: Jan Hilmersson - gravvårdsprojekt på Steneby
11.30 Arbete i smedjan, workshop
13.00 Lunch
14.00 Årsmöte
15.00 Arbete i smedjan, workshop
18.00 Auktion
19.00 Middag och underhållning

Söndag 24/4

08.30-10.00 Frukost
10.30 Föreläsning: Michael Maasing - Historiska gravvårdar
11.30-13.00 Öppen smedja för de som vill

För att lättare kunna samordna boende och mat och för att nå ut med information tar vi gärna emot en anmälan till föreningens mail: info@konstsmidesforeningen.se. Håll även utkik på Facebook och Instagram.

Plats för husvagn, husbil eller tält finns på området, rum att hyra finns i närheten. Föreningens medlemmar bjuds på frukost och lunch kan köpas på plats om vi får in minst 15 anmälningar. Grillarna tänds fredag och lördag kväll för egen medhavd mat.

Hoppas på att få se så många som möjligt där – det här kommer bli kul!

Mötet hålls under lördagen efter lunch, rösträtt har den som betalat medlemsavgift för 2022. Notera att motioner som ska behandlas av årsmötet ska vara styrelsen tillhanda skriftligen senast två veckor innan årsmötet, dvs 9 april.

Vi hoppas dessutom på att alla som kommer vill ta med sig nånting de gjort för att visa upp och kanske säga några ord om. Det kan vara en unik skulptur, en produkt från en serieproduktion, ett specialverktyg... vad som! Vi visar varandra nånting vi tycker är intressant, helt utan prestige och bara för att berika och dela med oss.

Etiketter: årsmöte kramfors

Länkar