Sveriges konstsmidesförening grundades 1987 med syfte är att främja och utveckla smidet i Sverige.

SKSF är en rikstäckande, ideell medlemsförening. Vi har som syfte att värna om smidets och i synnerhet varmsmidets speciella karaktär.
Medlemmar är alla vi som delar fascinationen för varmsmidet. Vi är yrkesverksamma smeder, hobbysmeder och intresserade i största allmänhet.
Här finns utrymme för alla som är nyfikna på och vill veta vad som händer i varmsmidets värld.

Vi medlemmar är spridda över hela landet, vill du anordna något eller sammanstråla med andra medlemmar i ditt närområde, hör av dig så hjälper vi dig!

Här finner ni föreningens Stadgar i .pdf format

Styrelsen

Här nedan finner du föreningens styrelse, vilka vi är och vad vi brinner lite extra för. Allt för att göra det lättare för dig som medlem att engagera dig och få tag på rätt person på direkten. Vi blir väldigt glada för alla initiativ från er medlemmar, för precis som alla ideellla föreningar så bygger även vår på medlemmarnas engagemang.

Joakim Frost

Kassör

Malin Pettersson

Sekreterare

Jan-Erik Svensson

Magnus Nilsson

Micke Maasing

Linnea Lindgren

Suppleant

Lina Sundin

Suppleant

Inge Dahlgren

Regionala Ombud

Sverige är ett stort land, vilket leder till att det är svårt att hitta en knytpunkt för träffar och event. Därför har vi något vi kallar Regionala ombud, för att underlätta för oss alla att träffas, utbyta idéer och kontaktnät och utveckla smidet. Varje region skapar själv sin plattform, men alla är ju alltid varmt välkomna. Hör av dig till ditt ombud om du undrar vad som är på gång eller har någon idé på vad ni kan göra tillsammans!

DALARNA

Stefan Emet Jonsson